EXPLOPROTECT merupakan ALOI yang diperbuat dari ALUMINIUM dan MANGNESIUM yang boleh digunakan untuk membantu menghalang letupan dengan menyerap tenaga kinetik yang meningkat serta boleh digunakan pada isipadu besar. Jaringan keselamatn ini boleh digunakan di tangki kenderaan.Keputusan ujian telah mengesyorkan bahan yang digunakan oleh jaringan selamat EXPLOPROTECT telah lulus syarat-syarat yang diperlukan. Kini kita boleh menghalang risiko-risiko letupan akibat kemalangan jalan raya atau penganiayaan dengan adanya jaringan keselamatan EXPLOPROTECT.Keselamatan nyawa serta harta benda dapat dicapai dengan terhalangnya letupan oleh EXPLOPROTECT.

Selasa, 18 Januari 2011

LANGKAH KESELAMATAN


-Gambar hiasan : http://mamutanjung.blogspot.com/2009/01/kenangan-kereta-kereta-saya.html


Banyak risiko boleh terjadi semasa memandu di jalan raya.Kenderaan terkini dilengkapi khas dengan bermacam-macam alat kelengkapan seperti ABS ( anti-lock braking system ),SRS beg udara dan lain-lain.
Kita masih tidak dapat meramalkan tragedi atau malang menimpa kita,walau pun kita merasa was-was semasa jalan raya.Tragedi yang paling Ngeri sekali boleh terjadi ialah letupan yang berlaku dari kenderaan kemalangan di jalan raya.


Oleh yang demikian,kita harus mengambil langkah -langkah yang perlu untuk menghalang daripada berlakunya tragedi letupan dari kenderaan kita.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan